• 20.10.25, 18:41

Uute ettevõtete rahastaja: idud kiduvad Eestis, nad jäävad maha isegi AI-s

Juba paar aastat leiab paljulubavaid start-upe Skandinaaviast, kuid mitte idufirmadega kuulsaks saanud Eestist, tõdes risikikapitalifondi eestvedaja Kärt Siilats.
„Parimad start-up id sünnivad alati kriisides, aga Eesti ei kasuta kriisi maksimaalselt ära,“ ütles investor Kärt Siilats.
  • „Parimad start-up id sünnivad alati kriisides, aga Eesti ei kasuta kriisi maksimaalselt ära,“ ütles investor Kärt Siilats.
  • Foto: Liis Treimann
„Founder Societyl ehk Eesti asutajate seltsil on päris hirmutav graafik eelmise aasta kohta, mis näitab start-upide sündi ja surma aastate lõikes. Ja see nägi eelmisel aastal ikka väga kole välja,“ ütles Siilats. Tema fond Superangel jahib värskeid tegijaid, kuid ei leia neid. „See ja eelmine aasta on olnud ikka päris rasked,“ tunnistas ta.

Seotud lood

Saated
  • 20.08.25, 12:15
Startup Estonia juht: meid ähvardab vingusurm
Kuigi Eesti idusektori jalad on Startup Estonia juhi Vaido Mikheimi sõnul kindlalt maas, iseloomustab meie tehnoloogiamaailma ohtlikult suur kriitilisus.
Saated
  • 25.06.25, 13:30
Eesti idufirmad on identiteedikriisis: ükssarvikuid napib ja sebrad ei paku pinget
Kui veel hiljuti unistasime ükssarvikutest, siis nüüd on pilk suunatud hoopis sebradele, keda investorid põlgavad, ütles ettevõtja Aleksander Gansen. Tema sõnul on Eesti start-up-sektori seis nadi.
Saated
  • 05.03.25, 14:00
Idusektor vindub. Investor käib välja algatuse, kuidas Eesti idudega täita
Eesti riskikapitalistide ühenduse EstVCA president Kaari Kink pakub "Ükssarvikute kasvulava" saates välja lahenduse idusektori suurima probleemi lahendamiseks.
Saated
  • 03.02.25, 11:16
Idufirmade tipus troonivad naised ja süvatehnoloogia
Idufirmade festivalil sTARTUp Day haarasid oma idee esitlus- ehk pitchimisvõistlusel viis esimest kohta süvatehnoloogia- või riistvara-idufirmad ja esikolmik oli naisasutajate päralt, rääkis ettevõtja ja ingelinvestor Ivo Remmelg.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele