• 16.04.22, 17:24

Tuntud ökonomist ei soovita langetada kütuseaktsiisi

Eesti Panga ökonomist ja president Alar Karist nõustav Kaspar Oja ei soovita Eestil praegu kütuseaktsiisi langetada, kuigi hinnad tanklates on lühikese ajaga järsult tõusnud.
Kui vahepeal kerkis Eestis kütuseliitri hind väga lähedale 2 eurole, siis pärast toornafta hinna langust maailmaturul on ka siinsed tanklaketid hindu mingil määral langetanud.
  • Kui vahepeal kerkis Eestis kütuseliitri hind väga lähedale 2 eurole, siis pärast toornafta hinna langust maailmaturul on ka siinsed tanklaketid hindu mingil määral langetanud.
  • Foto: Andras Kralla
Oja rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et väiksem aktsiis tooks hinnalanguse vaid korraks. "Probleem on selles, et samal ajal see stimuleerib majandust. Eestis ei ole praegu nõudluse puudust, vaid pigem pakkumise puudus, mis tuleneb sellest, et erinevaid toormeid on keeruline kätte saada ja see lükkab hinda üles. Niisuguses olukorras, kui valitsus hakkaks majandust stimuleerima, hakkaks see teisi hindu üles lükkama," selgitas Oja.

Seotud lood

Saated
  • 12.04.22, 10:40
Kuula, kes on Eestis kiires hinnatõusus võitjad
Eestis ei ole nõudluse puudus, vaid pakkumise puudus, märkis Eesti Panga ökonomist ja president Alar Karist nõustav Kaspar Oja.
Arvamused
  • 14.04.22, 16:00
Peeter Tammistu: "Houston, we have a problem!"
Maailmakuulsast Apollo 13 juhtumist oleks meil kriiside puhul mõndagi õppida, kirjutab majandusanalüütik Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Uudised
  • 13.04.22, 14:14
Kiire majanduskasv pidurdub
Konjunktuuriinstituudi ekspertide hinnangul oli Eesti majandusolukord märtsis hea, ent kuue kuu prognoos näitab olukorra halvenemist. Majanduskasv aeglustub, kuid peamiselt toimub see möödunud aasta kõrgema võrdlusbaasi tõttu.
Uudised
  • 07.04.22, 08:19
Tarbijahinnad kerkisid 26 aasta kiireimas tempos
Suurim tõus alates 1996. aastast!
Statistikaameti andmetel tarbijahinnaindeks tõusis märtsis võrreldes veebruariga 2,7% ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 15,2%. Mulluse märtsiga võrreldes olid kaubad 13,7% ja teenused 18,1% kallimad, selgub värsketest andmetest.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele