Kaija Teemägi: juhtimise kunst algab enesejuhtimisest
Kui me tahame juhtidena olla inspireerivad, usaldusväärsed ja mõjusad, siis peame esmalt suutma säilitada õpihimu ja oskuse puhata, kirjutab Elisa personaliüksuse juht Kaija Teemägi.
“Liialt sageli seostatakse juhtimist peamiselt staatusega. Aga kas organisatsiooni tippjuhil või aastaid tiimi juhtinud inimesel ei olegi rohkem kuhugi arendada,” küsib Elisa personaliüksuse juht Kaija Teemägi.
Foto: Erakogu
Juhtimisest rääkides keskendume sageli teistele – kuidas oma tiimi innustada, arendada, toetada. Harvemini küsime, kas me juhime ka iseennast piisavalt hästi ja targasti. Üks juhtimise aluspõhimõtteid on vastutus. Mitte ainult oma tiimi hoidmise ja tulemuste eest, vaid ka iseenda heaolu eest.
Coach’i ja koolitaja Raimo Ülavere sõnul kipuvad juhid endalt ootama ülimat pühendumust ja täiuslikkust – aga just see viib sageli ülekoormuse ja motivatsiooni languseni. Juhtimine ei vaja kangelasi, vaid süsteemi, mis toetab nii inimest kui ka organisatsiooni.
Juhi vastutus ei lõpe kell viis, kuid see ei tähenda, et ta oma heaolu tiimi ja ettevõtte hüvangu nimel ohvriks peaks tooma, kirjutab Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
Töötajatest hoolimine ei tähenda seda, et juht peaks astuma sõbra, arsti või psühholoogi, kirjutab Elisa suhtekorraldusjuht ja juhtimiscoach Marika Raiski.
Innovatsioon ei sünni ainult heast ideest või loovusest. SEB ja Tehnopoli innovatsioonijuhid rõhutavad, et edu toob süsteemne juhtimine, mis loob töötajatele turvalise ruumi katsetada, eksida ja edasi liikuda.
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.