Vett on kõvasti, aga vesinikutanklad silmapiiril puuduvad. Isegi terves Soomes pole praegu sellist, küll aga Riias. Tallinnas Toyota Mirai omamine pole sestap tõsiseltvõetav võimalus.
Foto: Andras Kralla
Laheda suhina saatel kilulinna tänavaid mõõtev Toyota vesinikuauto pole nimelt „loomulik“ nähtus. Kui Poola Rahvavabariigis valmistatud bensiinimootoriga bussikese hoone peale saamiseks läks tarvis kraanat, siis Mirai tuleb iga umbes 600 kilomeetri läbimise järel treileriga Riiga viia ja tagasi tuua. Seal asub Baltimaade ainus vesinikutankla. Järgmised leiab Rootsist, Taanist ja Saksamaalt.
Alustame peamisest: igal Jeep Gladiatoril, viis ja pool meetrit pikal maastur-kastikal, käivad uksed ja katusetükid küljest ning tuuleklaas maha. Mille kirevase päralt ometi? See on Jeepi värk, te ei saaks aru.
Scandagra Eesti AS tegevjuhi Eigo Siimu sõnul on põllumajandusvaldkonna süda koostöö ja vastastikune usaldus. Pärast esimest kümmet kuud ametis tõdeb ta, et sektor on küll keerulises seisus, kuid just nüüd on kõige olulisem seista põllumehe kõrval ja aidata tal raskused üle elada.