• 30.09.24, 10:00

Obskuurne majandus: gladiaatorid olid suunamudijad, aga seda te lihtsalt ei usuks

Kujutage ette, et vaatate ajaloolist filmi gladiaatoritest ja äkki üks neist võitlejatest promob mingit kindlat oliiviõli. Tundub kohatu, eks?
Stseen selllel aastal linastuvast filmist “Gladiaator”. See on järg 2000. aastal linastunud filmile, kus jäeti välja osi, mis olid küll ajalooliselt täpsed, kuid tänasele publikule oleks mõjunud koomiliselt.
  • Stseen selllel aastal linastuvast filmist “Gladiaator”. See on järg 2000. aastal linastunud filmile, kus jäeti välja osi, mis olid küll ajalooliselt täpsed, kuid tänasele publikule oleks mõjunud koomiliselt.
  • Foto: Zumapress.com/Scanpix
Selle nimi on Tiffany probleem – nähtus, kus ajalooliselt täpne detail tundub tänapäeva publikule lausa vale. Kirjanikud ja filmitegijad peavad tihti loobuma ajalooliselt täpsetest detailidest, et teos tunduks usutav.

Seotud lood

Saated
  • 23.09.24, 10:00
Obskuurne majandus: te ei peaks saama avokaadosid süüa
Avokaadod on küll väga toitainerikkad ja neis on palju kiudaineid ning vitamiine. Üleüldse on nad toiduna väga kasulikud. Aga te ei peaks saama neid süüa.
Saated
  • 16.09.24, 10:00
Obskuurne majandus: 18. sajandi britid palkasid omale elavaid aiapäkapikke
Kujutage ette, et te olete nii jõukas, et ostate omale aeda dekoratiivse inimese. 18. sajandi rikaste brittide seas oli trend võtta omale palgale inimene, et ta nende aias romantiliselt patseeriks ja oleks vait.
Saated
  • 09.09.24, 10:00
Obskuurne majandus: kuniks pommitatakse Gazat, kaotavad Iisraeli narkosmugeldajad miljoneid
Ilmselgelt mõjutavad globaalsed konfliktid, geopoliitilised kriisid ka allilmaäri. Näiteks Gaza konflikti tõttu ei saa enam Iisraeli ortodokssed juudi tudengid Maroko kaudu taskuraha.
Saated
  • 02.09.24, 11:27
Obskuurne majandus: kuulus gängster hoolitses, et sina teaksid, millal piim pahaks läheb
Selle hooaja esimene “Obskuurne majandus” räägib piimast ja maffiabossist.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele