Hoolimata keerulisest ajast teede-ehituses on GRK Eesti suutnud äri korralikult kasvatada. Abiks on mõistagi Rail Balticu hanked.
Foto: Liis Treimann
Kuigi Eesti riik on teehoiukulud kokku tõmmanud, on viimasel paaril aastal sõlmitud suured lepingud toonud GRK Eestile korraliku kasvu nii käibele kui ka kasumile, selgub ettevõtte värskelt esitatud majandusaasta aruandest.
Rail Baltic Estonia tunnistas ehitushankel edukaks kaks rahvusvahelist konsortsiumit, mis pärast lepingute sõlmimist ehitavad kiirraudtee kaks suurt lõiku kokku eeldatavalt 726 miljoni euro eest.
Pärast mitu kuud kestnud konkurssi leidis Rail Baltic Estonia nõukogu, et senine juhatuse esimees Anvar Salomets on parim inimene kohal, ja pikendas tema volitusi järgmiseks viieks aastaks.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.