• 21.12.21, 15:11

Andmeahnus peibutab õhukesele jääle

Ettevõtjad peavad andmete kogumisel ja töötlemisel olema tähelepanelikud ning Olerexi trahviraha juhtum seab piirid loodetavasti paremini paika, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Andmeahnus peibutab õhukesele jääle
  • Foto: Anti Veermaa
Andmed on meie kaasaja suurim kapital, mis on ettevõtjale ülimalt ihaldusväärne. Kuid nagu iga ahvatlus, võib ka andmeahnus viia piiride ületamiseni, seda nii kehtivate seaduste kui ka üldinimlikus mõttes. Kütusemüüja Olerexi klientide ja töötajate salvestised, mis tõi kaasa 25 000eurose sunniraha, võiks pakkuda mõtteainet, kuhu need piirid tõmmata tuleks. Äripäeva hinnangul on Olerexi kaasus vajalik pretsedent kurikuulsa Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmääruse (GDPR) kontekstis, mis aitab andmete kogumisel ja töötlemisel ennetavalt sisendada ettevaatust ning kujundada head tava.

Seotud lood

Uudised
  • 20.12.21, 17:16
Olerex salvestas tanklates vestlusi, amet määras kopsaka sunniraha
Olerexi tanklakett salvestab klientide ja töötajate iga sõna ning nüüdseks on asjad sealmaal, et tanklakett sai andmekaitsemääruse rikkumise eest kopsaka sunniraha.
Saated
  • 21.12.21, 08:55
Ekspert: Olerexi sunniraha juhtum mõjutab tuhandeid ettevõtteid
Andmekaitse ekspert Risto Hübner advokaadibüroost Nordx Legal rääkis Äripäeva Raadio hommikuprogrammis, et Olerexile määratud rekordiline sunniraha töötajate ja klientide vestluste salvestamise eest on huvitav ja tuhandeid ettevõtteid puudutav juhtum.
Uudised
  • 12.05.21, 13:00
Digiturunduse pääs GDPRst: ole aus ja ära ahnitse
Infopankur uurib seekord digiturunduse ja isikuandmete kaitse üldmääruse ehk GDPRi kooseksisteerimise võimalusi. Kas isikuandmete kaitse on juba piisavalt range? Jah ja ei! Leebemaks see kindlasti ei muutu, kuid on mitmed hallid alad, mis peatselt samuti reguleeritud saavad.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele