• 13.07.25, 10:29

Majandusteadlane: Eesti majandusel takistab buumimast keskpärasus

Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina ja LHV makroanalüütik ja majandusteadlane Triinu Tapver kirjeldasid InvesteerimisFestivalil Eesti majanduse makropilti. Mis meid siis ees ootab?
Tõnu Mertsina.
  • Tõnu Mertsina.
  • Foto: Simo Sepp
Mertsina sõnul on Eesti majandus praegu kasvujalamil, kuid väliskeskkonnas on ebakindlust väga palju ja seetõttu täpseid prognoose teha ei saa. „Maksuküüru kaotamine järgmisel aastal on koorem riigieelarvele, kuid sellel peaks olema positiivne efekt majandusele, kuna eratarbimine on veidi üle poole SKPst,“ selgitas ta. Nii et kui küüru kaotamine toob rohkem raha tarbimisse, lükkab see tagant ka majanduskasvu.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 12.07.25, 11:00
Eestlaste kinnisvararänne: miks viiakse raha kodumaalt hoopis Balile ja Hispaaniasse?
Huvi osta kinnisvara välismaal tundub olevat järjest suurem, rääkis kinnisvaramaakler ja InvesteerimisFestivalil vestlusringi modereerinud Algis Liblik.
Börsiuudised
  • 12.07.25, 10:26
“Seal, kus on muutus, seal on raha.” Wall Streetil töötanud finantstipud avaldasid edu valemi
InvesteerimisFestivalil astusid lavale finantseksperdid Daniel ja Carol Wildermuth, kes on juhtinud investeeringuid, nõustanud Fortune 500 ettevõtteid ja avanud kümneid finantsfirmasid nii USAs kui Aasias. Oma ettekandes jagasid nad oma investeerimisfilosoofiat, praktilisi kogemusi ning humoorikaid lugusid enam kui 35 aasta pikkusest karjäärist finantsmaailmas.
Börsiuudised
  • 11.07.25, 17:44
Kinnisvarainvestor jõudis viimaste kuude hüppega 350 korteriga portfellini
Tartus tegutsev kinnisvarainvestor Ergo Mõttus jagas InvesteerimisFestivalil oma edu võtit, kuidas ta on jõudnud 350 kinnisvaraobjektini, ja rääkis, kuidas tema portfell viimastel kuudel plahvatuslikult kasvas.
Börsiuudised
  • 11.07.25, 17:00
Erkki Raasuke avas investeerimisfestivali kriisi ABCga: ära vali populiste ega argpükse
Palju otsuseid tehakse kahe poliitgrupi poolt – populistid ja argpüksid, tõi pangandusekspert Erkki Raasuke näite kehva juhtimise kohta, mis kriisi ennustab.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele