• 04.09.25, 14:02

Tõnu Mertsina: tööstusettevõtted on ebakindlad, aga laenavad

Töötleva tööstuse ettevõtete kindlustundes on viimastel kuudel toimunud väike tagasilöök, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Töötleva tööstuse ettevõtete laenukasv peaks üha rohkem peegelduma investeeringutes, märgib Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Töötleva tööstuse ettevõtete laenukasv peaks üha rohkem peegelduma investeeringutes, märgib Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Foto: Andras Kralla
Töötleva tööstuse tootmismaht on selle aasta seitsme kuuga suurenenud aastases võrdluses küll 4,5% ja ka juulis näitas see 3,5% kasvu, kuid selle tõusu taga on paljuski eelmise aasta madal võrdlusbaas. Töötleva tööstuse tootmismahu põhi jäi eelmise aasta esimesse poolde. Vaatamata tootmismahu aeglasele paranemisele oli juulis selle majandusharu tootmismaht 18% allpool 2022. aasta kevadesse jäänud tipptasemest.

Seotud lood

Arvamused
  • 02.09.25, 10:30
Taavi Toom: Eesti tööstuses vohab ohtlik aegunud mentaliteet
Tööjõud voolab, tootlikkus langeb
Eesti tööstusettevõtted seisavad silmitsi paradoksiga – kuigi kvalifitseeritud tööjõu vajadus kasvab, ei suudeta töötajaid hoida, kirjutab Ragn-Sellsi OSA projekti tootmisjuht Taavi Toom.
Saated
  • 04.09.25, 12:00
Tööstuse valmidus investeerida ja arendada näitab kasvu. „On palju üllatavalt häid ideid“
Tööstusettevõtete investeerimisvalmidus ja uutele projektidele toetuste küsimine näitavad kasvutrendi, ütlevad ettevõtluse arendamise sihtasutuse klienditeeninduse osakonna juht Eero Liivandi ja rakendusuuringute programmi juht Mart Toots.
Uudised
  • 04.09.25, 08:37
Statistikaamet parandas tagantjärele ka tööstustoodangu numbreid
Tööstusettevõtted andsid 2025. aasta juulis püsivhindades 0,7% rohkem toodangut kui aasta varem, kasvu vedas töötlev tööstus 3,5% suuruse kasvuga, energeetika ja mäetööstus olid miinuses, teatas statistikaamet.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele