Kullerfirma juhataja: kiiret üleminekut elektritranspordile takistab riigi visioonitus
Elektrilisele transpordile ülemineku peamine proovikivi seisneb Eesti riigi puudulikus visioonis, kirjutab elektrikaubikuid kasutava kullerfirma DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss vastukajana intervjuule Renault’ tippjuhiga.
“Keskkonda saastavate sõidukite puhul võiks kehtestada teatud tsoonides sisenemistasu. See oleks piits ja präänik ühes meetmes,” leiab DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.
Foto: DPD Eesti
Et aina enam ettevõtteid võtaksid suuna elektritranspordile ja liiguksid strateegiliselt tarbesõidukipargi roheliseks muutmise suunas – nagu teeb seda DPD –, peab jaguma stiimuleid. Praegu kohtab elektritranspordile üle minev ettevõtja oma teel rohkem katsumusi ja riigi visioonitust.
BMW on esimest korda võitnud Teslat elektriautode müüginumbrite poolest Euroopa Liidus, hoolimata sellest, et turg pole parimas hoos ning nõudlus elektriautode vastu hoopis kahaneb.
Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.