• 13.12.19, 14:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rein Veidemann: Köögertalist Kõomäeni - meie äriilma trikitajad, narrus ja võim

Eesti kapitalism on endiselt noor, see kujundab ka kriitilisi hoiakuid, mis siiani valitsevad ettevõtjate ja äri suhtes eesti kirjandusloos, leiab kirjandusteadlane Rein Veidemann Äripäeva essees.
Rein Veidemann.
  • Rein Veidemann.
  • Foto: Erakogu
Selle kogemuse pinnalt, mis mul eesti kirjandust n-ö läbi ettevõtluse ja ärinduse prisma lugedes on kujunenud, pean tunnistama, et enamuses on kirjanikud olnud üsnagi kriitilised majanduses või äris tegutsejate puhul, nähes neis trikitajaid, nagu üldnimena käibiv "Vestmann Vestmanni uulitsast" (Eduard Vilde "Pisuhänd") või esimese maailmasõja ajal ning vabariigi algusaastatel spekuleerimisega rikastunud ning seejärel pankrotiga lõpetanud tõusikkodanlasi, kelle koorekihti on Anton H. Tammsaare oma "Tõe ja õiguse" IV osas groteskini ulatuvalt kujutanud.

Seotud lood

Arvamused
  • 15.11.19, 15:00
Jaan Elken: kui Pahatar kohtub Hiinaga
Globaalne kultuur, sealhulgas kaasaegne kunst, kuuluvad nende väheste impordiartiklite hulka, mida Hiina turg tarbib isegi riikliku protektsionismi tingimustes, kirjutab kunstnik Jaan Elken Äripäeva essees.
Arvamused
  • 20.09.19, 14:00
Erik Aru: kuidas mõõta aja kiirenemist?
Kas pikem vaade on lühemaks muutunud, sest aeg ise on kiiremaks läinud, mõtiskleb majanduskolumnist Erik Aru Äripäeva essees.
Arvamused
  • 29.11.19, 15:00
Aimar Ventsel: Alternative für Deutschland + EKRE = Alternative für Estland
Ühendavad foobiad, armastus kõva käe poliitika vastu, loosunglikkus – Saksamaal tormilist edu saavutanud erakond Alternative für Deutschland sarnaneb paljuski EKREga, kirjutab etnoloog Aimar Ventsel Äripäeva essees.
Arvamused
  • 03.12.19, 12:09
Jüri Luik: NATOt ründaks vaid hullumeelne
Kaitseminister Jüri Luik kirjutab NATO 70. aastapäeva ja Londoni tippkohtumise taustal Äripäeva essees, et allianss on pidevas muutumises, kuid põhiväärtuste püsimises, nagu kollektiivkaitse, ei kahtle keegi.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele