• 10.04.25, 18:56

Rahapesu andmebüroo hoiatab: rahvusvaheline kuritegevus kasutab skeemides Eesti firmasid

Rahvusvahelised kuritegelikud võrgustikud kasutavad Eesti osaühinguid variettevõtetena rahapesu, kelmuste või maksukuritegevuse skeemides, kinnitab Rahapesu Andmebüroo.
Rahvusvahelisel tasemel on näha, et kasiinod pesevad ühe sagedamini erinevate kuritegudega saadud raha. “Näiteks Ameerika Ühendriikidele suuri probleeme valmistav fentanüüliäri ja sealt teenitav tulu suunatakse puhtaks pesemiseks sageli just hasartmänguteenuse pakkujate juurde,” toob rahapesu andmebüroo esile. Fotol rahapesu andmebüroo juht Matis Mäeker.
  • Rahvusvahelisel tasemel on näha, et kasiinod pesevad ühe sagedamini erinevate kuritegudega saadud raha. “Näiteks Ameerika Ühendriikidele suuri probleeme valmistav fentanüüliäri ja sealt teenitav tulu suunatakse puhtaks pesemiseks sageli just hasartmänguteenuse pakkujate juurde,” toob rahapesu andmebüroo esile. Fotol rahapesu andmebüroo juht Matis Mäeker.
  • Foto: Raul Mee
Äripäev kirjutas sel nädalal, kuidas kasiinod saavad makseid varifirmade kaudu, millest osa on Eestis asutatud. Samasuguseid skeeme kirjeldab rahapesu andmebüroo oma värskes aastaraamatus.

Seotud lood

Suur lugu
  • 18.03.25, 06:00
Mäng hallil alal: Eestist sai tagauks Soome keelatud turule
“Pyöräytä Pelikaani turbiini,” kutsub veebikasiino õnneratast keerutama. Pelikaani, Jokeri, Buumi ja Slotti on mõned veebikasiinod, mis on haaranud tegevusloa Eestist, kuid on mõeldud Soome hasartmängusõpradele. Soome seadus aga keelab teiste riikide kasiinodel end soomlastele suunata, ütleb naaberriigi politsei.
Uudised
  • 19.03.25, 16:19
Soome politsei kasiinomure: koostööd Eesti ametivõimudega on vähe
Eesti jagab veebikasiinodele litsentse, kuid siin tegutsemise asemel sihivad ärid kohe Soome turgu. Sellist tagaukse kaudu tulemist peab Soome politsei illegaalseks, aga Äripäevale antud kommentaaris tõdeb Soome politsei vanemkonsultant Laura Rinne, et koostööd Eesti ametiasutustega on tehtud vähe.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele