Pevkur pakkus Jaapanis välja Läänemere laevandusmaksu
Laevandusfirmad võiksid Läänemere tiheda laevatee kasutamise eest maksta, et katta merealuste kaablite kaitsmisega seotud suuri kulusid, ütles Eesti kaitseminister Hanno Pevkur täna Reutersile Tokyos antud intervjuus.
Eesti kaitseministri Hanno Pevkuri sõnul läheb kaablite kaitsmine kalliks ja kellelgi tuleb see kinni maksta.
Foto: Jussi Nukari / Lehtikuva / Sipa / Scanpix
NATO teatas eelmisel nädalal, et ta paigutab Läänemerele laevu, patrull-lennukeid ja droone pärast vahejuhtumeid, kus laevad on ankruga kahjustanud kaableid.
Rootsi ja Läti vaheline kiudoptiline merekaabel sai pühapäeva hommikul kannatada. Õhtul kirjutas Rootsi väljaanne Expressen, et Rootsi võimud on šabotaažis kahtlustatava laeva kinni pidanud.
Vastuseks Eesti-Soome merealuse kaabli lõhkumisele on valitsusel plaanis karmistada karistusi, kaasata riigilaevastik mereühenduste valvamisse ning oodata NATO mereväge Läänemerele.
Eesti riik reageerib kaabli lõhkumistele väga aeglaselt ning kogu valdkond vajab ennetussüsteemi, rääkis Tallinna Tehnikaülikooli elektroenergeetika ja mehhatroonika instituudi teadur ja MindChipi tegevjuht Heigo Mõlder.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.