Uus sanktsioonipakett läks käiku: mõned vedajad juba vähendavad autoparki
27. märtsil jõustusid järjekordsed sanktsioonid Venemaa vastu. Seekordsed keelud on väga laiaulatuslikud ning puudutavad paljusid Venemaale kaupu toimetavaid Eesti vedajaid.
"Sõna otseses mõttes on igas veokis midagi, mida alates 27. märtsist Venemaale ei tarnita," ütles Delovõje Vedomostile Aisance Estonia omanik ja Annistoni juhatuse liige Julia Gerasõmiva.
Euroopa Liit võttis laupäeval vastu kümnenda sanktsioonide paketi, mis pärsib Venemaa võimekust arendada sõjatööstust ja majandust. Piirangute alla lisatakse hulk kaupasid ja üle 100 isiku ja ettevõtte.
G7 riigid kehtestavad Venemaale uued sanktsioonid. Sihikule võeti Venemaa kaitse- ja energiatööstus, finantsinstitutsioonid ja enam kui 200 inimest. Ukrainale saadab USA kahe miljardi dollari eest abi, kirjutab Bloomberg.
Kuigi sanktsioonid panid vähemalt paberil punkti Venemaa puitpelletite jõudmisele Euroopa Liidu turule, kahtlustavad taanlased, et Türgi kaudu need siiski nende koostootmisjaamadesse jõuavad, kirjutab sealne ärileht Børsen.
Eesti kaubavedajad ei saa kuude kaupa Venemaale sõita. Elektrooniline süsteem, mis pidi piiriületuse lihtsamaks muutma, lõi võimalused ebaausateks kuritarvitusteks, kurdavad transpordifirmad.
Scandagra Eesti AS tegevjuhi Eigo Siimu sõnul on põllumajandusvaldkonna süda koostöö ja vastastikune usaldus. Pärast esimest kümmet kuud ametis tõdeb ta, et sektor on küll keerulises seisus, kuid just nüüd on kõige olulisem seista põllumehe kõrval ja aidata tal raskused üle elada.