• 10.03.22, 08:10

Kiire hinnatõus pidurdas jaanuaris tööstustoodangu kasvu

Statistikaameti andmetel tootsid tööstusettevõtted jaanuaris 1,4% rohkem toodangut kui eelmise aasta samas kuus. Toodang suurenes töötlevas tööstuses 1,8% ja mäetööstuses 3,9%. Energeetikas jäi toodang peaaegu samale tasemele, kasvades üksnes 0,2%.
Tööstustoodangu kasvu pidurdab kiire hinnatõus.
  • Tööstustoodangu kasvu pidurdab kiire hinnatõus.
  • Foto: Liis Treimann
Statistikaameti analüütik Helle Bunderi sõnul kasvasid suurema osatähtsusega tööstusharudest elektroonikaseadmete (17,7%), elektriseadmete (16,2%), toiduainete (0,9%) ning metalltoodete (1,1%) tootmine. „Mahud vähenesid aga puidu töötlemises (4,0%) ja plasttoodete tootmises (5,3%),“ lisas Bunder.

Seotud lood

Uudised
  • 01.03.22, 17:00
Tööstus tunneb sõja mõju: nädala, heal juhul kuu aja pärast on tõsine terase defitsiit
Hinnad juba tõusevad
Ukraina sõja tõttu on juba tekkimas tõsine terase defitsiit, mis paneb põntsu siinsele tööstussektorile, ütles tööstusettevõtte Exmet Services OÜ tegevjuht Taavi Vesiaid.
Uudised
  • 25.02.22, 17:07
Martin Vares: sõjategevuse negatiivseid märke on juba tööstuses näha
Koroonaajal pihta saanud ettevõtted hakkasid just nägema valgust tunneli lõpus, kuid nüüd tuli uus hoop, mis võib tekitada olukorra, kus ainult tugevad jäävad ellu, hindab Ukraina ja Venemaa sõja riske mullu aasta nooreks ettevõtjaks valitud Fractory asutaja Martin Vares.
Uudised
  • 01.03.22, 11:25
Ootusi ületanud majanduskasv pidurdub edaspidi kolmel põhjusel
Kiire majanduskasv jätkus ka aasta lõpus ning seda iseloomustas Eesti tootjatele langenud rahasadu välisturgudelt, edaspidi jääb majanduskasvu varjutama nii ressursside nappus kui sõda Ukrainas.
Uudised
  • 25.02.22, 16:00
Ehitusfirma omanik: kui Ukraina ehitajad sõtta lähevad, tuleb katastroof
Sõda Ukrainas ja koos sellega süvenev tööjõupuudus keerab Eestis ehitusturu pea peale ja võib lüüa nõrgemad rivist välja, arvas ehitusfirma Betoteam osanik Antti Hargisk.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele