Hambaravis kihvatab hinnatõus, ent müügitulu jääb paigale
Hambaravi valdkonna juhtide küsitlusest selgub, et kiiret kasvu prognoositakse küll toote ja teenuse hinnale, kuid müügitulu sellest ei tõuse. Hambaravi pealt asutakse taas kokku hoidma, rääkis Äripäeva konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv.
Äripäeva konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv tutvustab Äripäeva raadio hommikuprogrammis telekommunikatsiooni ja hambaravi ettevõtete aastaraporteid.
Foto: Eiko Kink
“Patsiendid muutuvad ettevaatlikuks ja valivaks. Nagu üks arst ütles, siis selleks, et hambaid kasutada, peab ka süüa olema,” põhjendas Kõiv, miks müügitulu paigal püsib.
Üle-eelmise aasta lõpus Eestis esimese kaupluse avanud Leedu ehituspood Depo jõudis möödunud aastal müügituluga juba peaaegu Bauhausile järele, selgub ehitusmaterjalide müüjate konkurentsiraportist.
Energiaettevõtete megakasumid tuleb investeerida uutesse tootmisvõimsustesse, et lõpuks energiahind alla viia, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis KPMG energiasektori juht Sten Aan.
Seekordse Äripäeva TOPi teemaks on ehitusmaterjalide tootjate TOP. Stuudios TOPi tipu ettevõte, liimpuidust akna- ja uksekomponente tootva Barruse tegevjuht Martti Kork ja KPMG audititeenuste juht Indrek Alliksaar. Saatejuht on Sigrid Kõiv.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.