Venemaa toornaftat veavad kõige aktiivsemalt Hiina ja Venemaa ettevõtted. Fotol Hiina ettevõtte Cosco Shippingu tanker Kozmino sadamas Venemaal.
Foto: Reuters/Scanpix
Asjatundjate sõnul võivad vedajad teenida 1,6 miljonit dollarit väikse tankeriga, kui tarnivad Ida-Siberist tulevat naftat Kozmino sadama kaudu Hiinasse. Bloombergi kogutud andmete põhjal on tasu ligi kolm korda suurem, kui oli enne Vene vägede sissetungi Ukrainasse. Tulus tarne on muutunud tavapäraseks Hiina, Türgi ja Kreeka laevaomanikele.
Ehkki kõige karmim ja tegelikult efektiivseim embargo liik jäi Euroopa Liidu kuuendast sanktsioonide paketist välja, on tagasilöök Venemaa naftale siiski märkimisväärne, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi postituses.
Euroopa Liidu riigid suudavad Venemaa nafta täielikult asendada teiste allikatega, usub nafta- ja gaasituru ekspert Mihhail Krutihhin. Venemaale seevastu prognoosib ta bensiini hinna tõusu ja riigieelarve tulude vähenemist kuni 25 protsendi võrra.
Atsinaujinančios Energetikos Investijos ( AEI ), mida juhib Lords LB Asset Management, alustab uue võlakirjaemissiooni avaliku pakkumisega. Investoritele pakutakse 13-kuulisi võlakirju 8,5%-se fikseeritud aastase intressimääraga. Investeerida saavad alates tuhandest eurost nii Balti riikide era- kui ka institutsionaalsed investorid. Pakkumist korraldab investeerimispangandusettevõte Orion Securities.