• 22.08.23, 10:43

Paavo Nõgene: igaüks maksku just nii palju, kui tossab

Euroopa Liit vajab kasvava maksusegaduse ja eri börside asemel lihtsat keskset keskkonnamaksu, mida riigi sees saab valdkondade vahel koefitsiendiga sobitada, kirjutab Tallink Grupi juht Paavo Nõgene.
Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.
  • Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.
  • Foto: Andras Kralla
Maksude virvarr, bürokraatia muudkui suureneb, riigijuhtimine kallineb. Mitte ainult Eestis, vaid kogu Euroopa Liidus. Pangad, audiitorfirmad, finantsnõustajad paisuvad ja esitavad arveid – lõpptarbija maksab ning mitte ainult maksu, vaid kogu kaasneva bürokraatia ja ahela.

Seotud lood

Saated
  • 21.08.23, 10:07
Arto Aas: kas automaksu on praegu üldse vaja?
Tööandjate keskliidu tegevjuhi Arto Aasa hinnangul pole selge, kas automaksu eesmärk on kaitsta keskkonda, piirata autostumist või koguda riigieelarvesse raha, mille tõttu läheb maksumudel segaseks.
Uudised
  • 18.08.23, 12:39
Kliimaministeeriumilt karm kriitika: plaanitud automaks ei muuda sõidukiparki vähem saastavaks
Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Saated
  • 07.08.23, 12:40
Börsifirmade omanik: automaks kehtigu ainult Tallinnas või suuremates linnades
Börsifirmade omanik ja Põlva vallavolikogus Reformierakonda esindav Kuldar Leis ootab, et automaks kehtestataks ainult Tallinnas või suuremates linnades.
Juhtkiri
  • 20.07.23, 16:03
Automaks koos "paksumaksuga" on loogilisem
Automaks, mis püüab näha ja arvestada sõiduki keskkonnamõju võimalikult laialt, teenib rohe-eesmärki paremini. Päris head maksumudelit pole Eestis aga veel üles leitud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 15:51
Ärikinnisvara kestlikkuse standardid liiguvad uuele tasemele
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele