• 18.08.23, 12:39

Kliimaministeeriumilt karm kriitika: plaanitud automaks ei muuda sõidukiparki vähem saastavaks

Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Kristen Michali juhitud kliimaministeerium vaatas automaksu plaanile kriitiliselt peale.
  • Kristen Michali juhitud kliimaministeerium vaatas automaksu plaanile kriitiliselt peale.
  • Foto: Andras Kralla
“Leiame, et eesmärgi saavutamiseks peab mootorsõidukimaks võtma oluliselt rohkemal määral arvesse sõiduki keskkonnamõjuga seotud näitajaid,” seisab kliimaministri Kristen Michali allkirjaga hinnangus.

Seotud lood

Uudised
  • 25.07.23, 13:55
Ettevõtted automaksust: tarbija maksab kõik kinni
Liisimine läheb kallimaks
Automaksu kehtestamisel tõusevad teenuste ja toodete hinnad, leiavad ettevõtjad. Ka auto liisimine läheb kulukamaks.
Saated
  • 04.08.23, 09:31
Automüügi tarkvara arendaja: automaks ei mõjuta autostumist
Praegusel kujul automaks ei vähenda Eestis autostumist, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis automüügi tarkvara arendaja Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Arvamused
  • 01.08.23, 06:00
Polina Volkova: diisel või bensiin? Lao papp välja!
Igasugune ergutusmeede töötab siis, kui on selgelt näha, et ühte moodi käitumine toob tulu ja teistsugune mitte eriti. Transpordimaksu projekt liigub üldjoontes õiges suunas. Kuid ametnikud on selle väga keeruliseks teinud ja seetõttu ei tundu see siiamaani motiveeriv ja õiglane, kirjutab Delovõje Vedomosti peatoimetaja Polina Volkova.
Uudised
  • 24.07.23, 15:53
Opositsioon automaksust: see on tarbetu, ebaõiglane ja õõnes
Opositsiooni esindajad leiavad hoolimata rahandusministriga kohtumisest, et automaksu pole Eestis vaja kehtestada, kuna see suurendab niigi keerulisel ajal inimeste maksukoormust.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.25, 12:22
Vastutus ei ole nullsumma: regulaatorid peavad looma stabiilsed ja selged raamid
Kestlik elustiil ei ole juhuslike väikeste valikute jada, vaid otsus – ja oma olemuselt maatriks. See on kui tihe võrgustik, kus iga lüli – üksikisik, ettevõte või riiklik regulaator – toetab teisi ja kujundab ühist tulevikku. Kui üks lüli jääb passiivseks, nõrgeneb kogu süsteem. Kui aga kõik liiguvad samas suunas, tekib ring, mis hoiab muutuse elus ja edasi viivana.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele