• 17.02.20, 17:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mart Raamat: kütuseturg ootab maksuselgust

Mootorikütuste maksustamist tuleks reformida, võttes aluseks CO2-põhise aktsiisikomponendi, kirjutab Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat.
Mart Raamat.
  • Mart Raamat.
  • Foto: Eesti Õliühing
Mootorikütuse hind mõjutab väga suure osa Eesti leibkondade elukvaliteeti ning toimetulekut, ettevõtete ja üldise majanduskeskkonna konkurentsivõimet. Kütuseturu mõju riigile on veelgi laiem, kui ainult inimeste rahakotti silmas pidades. See jõuab isegi eestlaseni, kes autot ei oma ja transporti ei tarbi – kütuseaktsiisist laekub riigieelarvesse üle 500 miljoni euro, mis on ligi 7% riigieelarve tuludest.

Seotud lood

Arvamused
  • 16.01.20, 07:00
Antti Moppel: 2020 – ootame kütuseaktsiisi langetamist
Kütuseturg alustas 2020. aastat hinnašokiga, mis järgnevaks aastaks erilist optimismi ei sisenda, kirjutab Olerexi osanik ja nõukogu esimees Antti Moppel vastuseks Äripäeva juhtide ja arvamusliidrite küsitlusele.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.25, 12:22
Vastutus ei ole nullsumma: regulaatorid peavad looma stabiilsed ja selged raamid
Kestlik elustiil ei ole juhuslike väikeste valikute jada, vaid otsus – ja oma olemuselt maatriks. See on kui tihe võrgustik, kus iga lüli – üksikisik, ettevõte või riiklik regulaator – toetab teisi ja kujundab ühist tulevikku. Kui üks lüli jääb passiivseks, nõrgeneb kogu süsteem. Kui aga kõik liiguvad samas suunas, tekib ring, mis hoiab muutuse elus ja edasi viivana.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele