• 15.11.19, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Peeter Tammistu: tööjõuturul on valitud valimatus

Kas võõrtööjõud ilmtingimata suurendab ühiskonna rikkust või peaks esimese abinõuna panustama tootlikkuse ja tööviljakuse tõusule, arutleb majandusanalüütik Peeter Tammistu.
Peeter Tammistu
  • Peeter Tammistu
  • Foto: Arno Mikkor
Paljugi sellest, mis tulevikus juhtub, sõltub sellest, kuidas me maailma ette kujutame. Kui me mõistame majandust kombinatsioonina toorainest/energiast, kapitalist ja tööjõust, siis oleme probleemi ees, kuna kõik on piiratud ressursid. Edu võib saavutada vaid siis, kui kellegi tegevust piirata või ressurssi üle lüüa.

Seotud lood

Uudised
  • 12.11.19, 14:21
Balti ettevõtetel napib töökäsi, kuid võõrast ei taheta võtta
Tabel: ettevõtjad rivistasid aasta suurimad murekohad
Tööjõupuudus ja koduaeda jõudvad kaubandussõjad on padu-pessimistide osakaalu Eesti suurettevõtjate seas kasvatanud, kuid otseseid kriisimärke ettevõtjate rahakotis näha pole.
Saated
  • 06.11.19, 12:00
Tark ettevõte ei värba enam tänaseks, vaid homseks
Tööjõupuudus sunnib paljusid ettevõtteid üha rohkem uute värbamisviiside peale mõtlema. Ja mitte ainult seda – organisatsioonil tuleb mõelda ka sellele, kuidas head töötajat hoida. Tegime ekspertidega juttu sellest, kuidas on värbamismaailm muutunud, kuidas mõjutab tehnoloogia areng värbamist ja milline roll on heal juhtimisel.
Saated
  • 11.11.19, 17:25
Kas kinnisvara hooldusäri tööjõumured lahendab ametiühing?
Kuulete kogemuslugu: "Kuidas kasvada hooldusäris?", räägib Kinnisvarateenindus OÜ juhatuse esimees Ivar Bank.
Juhtkiri
  • 14.11.19, 06:00
Halvad otsused tehakse headel aegadel
Pankade majandusprognoosidest lähtuvaid põhjendatud ohusignaale tasub arvesse võtta nii ettevõtetel, kodanikel kui ka valitsusel, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele