• 05.07.24, 06:00

Suveniiripoed kisendavad klientide järele: turiste käib palju, aga kaubaks läheb vaid külmkapimagnet

Tallinna vanalinn kihab ennelõunal turistidest. Mööda munakivitänavaid sahmivad turistid, kotid näpus. Neil on vaid mõni tund kruiisilaevale tagasi minekuks, et siis juba järgmisse kohta seilata. Noored filipiinlased Marko, Cha, Anj ja Heaven on ühed paljudest, kes laevalt linna tulnud. Juba on nad soetanud esimesed suveniirid, külmkapimagnetid.
Suveniiripoed kisendavad klientide järele: turiste käib palju, aga kaubaks läheb vaid külmkapimagnet
  • Foto: Liis Treimann
Suveniiripoe müüja Nataliia Skrybnyk teab täpselt, mis ajal potentsiaalsed kliendid kohal võiksid olla. Tal on näpu vahel kruiisilaevade saabumise graafik. See dikteerib, mis ajal ta kaupluse avab. Parim ostmine käib tema sõnul just hommikuti, kui turistihordid vanalinna saabuvad. Pärast kella ühte jääb äri aga väga vaikseks, teab ta.

Seotud lood

Arvamused
  • 07.06.24, 06:00
Turismiettevõtja: me peame välisturisti ka päriselt Eestisse tahtma
Välisturistide mõju Eesti arengule on laiem kui vaid majutusasutustes ööbitud ööd ja söödud eined. Tihtilugu kipume seda unustama, leiab Pärnu turismiettevõtjate ühendorganisatsiooni Destination Pärnu asutajaliige Tom Aloha.
Arvamused
  • 24.05.24, 10:48
Tõnu Mertsina: turismisektor on kaotanud konkurentsivõimet
Eesti on kallim kui Läti ja Lõuna-Euroopa
Üldine hinnatase Eesti turismisektoris on kõrgem mitte ainult Lätist ja Leedust, vaid nüüdseks ka lõunapoolsetest turismimagnetitest Hispaaniast, Itaaliast, Kreekast ja Portugalist, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.25, 11:46
Reaalsed näited: kuidas vale kontor võib olla põhjus, miks parimad töötajad lahkuvad
Ainult 26% töötajatest nõustub, et nende praegune töökeskkond aitab neil teha parimat tööd. See šokeeriv number Gensler 2025 uuringust peegeldab kõige fundamentaalsemat muutust töömaailmas: kontor ei ole enam koht, kuhu peab tulema, vaid sihtkoht, kuhu tahetakse tulla.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele