Hirm inflatsiooni ees pani diislikütuse aktsiisile piduri peale
Kasvavad kütusehinnad, üldine inflatsiooni oht ning kuid kestnud lakkamatu lobitöö paljudelt huvigruppidelt: ühel või teisel põhjusel otsustas Reformierakond ning rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus loobuda kevadesse plaanitud kütuseaktsiiside tagasi tõstmisest.
Kütusehindadele toonuks aktsiisitõus kaasa pea 7% kallinemise, eelarvele läheb selle ärajäämine maksma tuleval aastal 22 ja ületuleval aastal 50 miljonit eurot.
Foto: Liis Treimann
„Hinnatõus on olnud praegu väga kiire, varasemast kehtiv otsus järgmisel kevadel aktsiisid kriisieelsele tasemele tagasi tõsta on eelmise valitsuse poolt tehtud täiesti teistes oludes. Seetõttu arutame valitsuses eelarvet kokku pannes aktsiiside langetamist 2020. aasta tasemele. Täiendav surve hindadele oleks sellisel moel kiire inflatsiooni peroodil väiksem," ütles rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus.
Järgmisel aastal lõpeb diislikütuse aktsiisi ajutise vähendamise tähtaeg ja seda suurendatakse 33% võrra. Transpordiettevõtted üritavad tõusu ära hoida, kartes, et see lööb neid jalust ja teeb riigi hoopis vaesemaks.
Rahandusministri sõnul ei tähenda tugevat kasvu näitav majandusprognoos, et oleks võimalik teha rohkelt kulutusi. Kütuseaktsiisi langetuse pikendamine on võimalik, kui mõni muu samas rahalises mahus mõte jääb realiseerimata.
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.