• 24.05.15, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas säästa ostjate aega, raha ja närve?

TNSi üleilmsed uuringud kinnitavad, et pigem on liiga suur kui liiga väike kaubavalik põhjus, miks ostja jalutab leti eest minema tühjade kätega ja ostuta, kirjutab TNS Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi.
Liiga suur kaubavalik on põhjuseks, miks ostja jalutab leti eest minema tühjade kätega ja ostuta
  • Liiga suur kaubavalik on põhjuseks, miks ostja jalutab leti eest minema tühjade kätega ja ostuta
  • Foto: Raul Mee
Keskmises Eesti supermarketis ootab valikut 30 000–80 000 erinevat tooteartiklit. Üks leibkond ostab aastas sellest suurest valikust 300–400 tooteartiklit ehk vaid 1% kogu pakutavast valikust.
Näiteks jogurtit ostes on ostjal valik keskmiselt 80 alternatiivi vahel, üldse on Eesti poodides müügil üle 300 erineva jogurtinimetuse (TNS Emori sortimendiuuringu andmetel).
Loe Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee pikemalt, kuidas ostjaid paremini mõista ning nendest aru saada ja mida nad siiski vajavad. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele