• 26.06.25, 16:00

Portfellihaldur: kullaaktsiatega võib valesti minna miljon asja

Erinevalt kullast on kullakaevandajate aktsiatel hulgaliselt riske ning pikaajaliselt neid hoida on keeruline, märgib LHV portfellihaldur Mikk Taras.
LHV portfellihaldur Mikk Taras selgitab täpsemalt, miks ta näeb riske kullaga seotud aktsiates.
  • LHV portfellihaldur Mikk Taras selgitab täpsemalt, miks ta näeb riske kullaga seotud aktsiates.
  • Foto: Liis Treimann
“Meil on kaevandusettevõtteid, kuhu oleme investeerinud ja mille tootlus on viie aasta peale olnud sisuliselt 1% aastas. Seda peamiselt seetõttu, et kulud on kasvanud ja kulla hinnatõus ei ole jõudnud kasumireale. Samas on meil ka kaevandusettevõtteid, mis on toonud üle 100% tootlust — need on toonud tootlust kenasti üle kulla hinnatõusu,” ütleb Mikk Taras Äripäeva raadio saates “Investeerimisportfell 2030”.

Seotud lood

Investor Toomas
  • 25.06.25, 10:58
Särav kuld meelitab mind lõksu
Niipea kui Iraani ja Lähis-Ida olukord taas teravaks läks, vaatasid riskikartlikumad investorid ootuspäraselt kulla poole. Praegu kaupleb unts kulda 3343 dollari juures, mis teeb viimase aasta hinnatõusuks lausa 43 protsenti.
Börsiuudised
  • 17.06.25, 16:07
Kulla hinnaralli raugemise märke ei näita
Aastaga ligi 50% tõusu
Varem konservatiivseks varaklassiks peetud kuld teeb oma viimase aasta tootlusega silmad ette ka paljudele kasvuettevõtetele. Analüütikute hinnangul sarnane trend jätkub.
Börsiuudised
  • 22.04.25, 19:42
Lagunev kindlus USA majandusse viis kulla hinna uue rekordini
Kulla hind kerkis peale esmaspäevast rekordit juba uue rekordkõrguseni, kuna kindlus USA majandusse väheneb pärast suurriigi president Donald Trumpi rünnakut Föderaalreservi esimehe Jerome Powelli vastu.
Börsiuudised
  • 21.04.25, 11:35
Kulla hind kerkis rekordtasemele
Sel aastal on kulla hind tõusnud hoogsalt ja kerkib aina uute rekorditeni, seda tänu kaubandussõjale, nõrgenevale dollarile ja keskpankade tegevusele.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele