Tarneahela probleemide tõttu jääb tänavu tootmata ligi 8 miljonit autot
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Volkswagen on üks autotootjatest, kes on olnud sunnitud kiibipuuduse tõttu tootmist vähendama.
Foto: Reuters/Scanpix
Pooljuhtide puudus on vaid osa probleemist, ütles Alixpartners oma prognoosis. Kõrged hinnad ning erinevate toorainete, näiteks plastiku ja terase, kitsas pakkumine suurendavad kulusid ning sunnivad autotootjaid tootmist piirama.
Koroonaviirusest tingitud katkestused tarneahelates ja seisakud tehastes muserdavad automüüjaid ja oma uut sõidukit ootavaid kliente. Defitsiit kajastub juba ka Eesti müügitulemustes.
Volkswagen võib olla sunnitud kiibipuuduse tõttu tootmist veelgi vähendama, teatas autotootja. Toyota on samal ajal otsustanud septembris tootmist juba 40 protsenti koomale tõmmata, vahendab Reuters.
Veoautode tootja Scania, mis on osa Volkswageni üksusest Traton SE, lõpetab Euroopas sellel nädalal pooljuhtide puuduse tõttu tootmise, teatas ettevõte esmaspäeval.
Atsinaujinančios Energetikos Investijos ( AEI ), mida juhib Lords LB Asset Management, alustab uue võlakirjaemissiooni avaliku pakkumisega. Investoritele pakutakse 13-kuulisi võlakirju 8,5%-se fikseeritud aastase intressimääraga. Investeerida saavad alates tuhandest eurost nii Balti riikide era- kui ka institutsionaalsed investorid. Pakkumist korraldab investeerimispangandusettevõte Orion Securities.