• 02.12.19, 19:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ingmar Kurg: musta turu hallid varjundid

E-sigareti turu ülereguleerimise ohud on realiseerunud. Eestis kasvanud märgatavalt harrastuskeemikute osakaal, eriti noorte seas ja populaarsust on kogunud kaubandusekskursioonid Lätti, kirjutab NNA Suitsuvaba Eesti juhatuse liige Ingmar Kurg.
Ingmar Kurg.
  • Ingmar Kurg.
  • Foto: Erakogu
2016. aastal alanud aruteludel e-sigareti vedelike aktsiisi üle hoiatasid nii tarbijad kui ka müüjad rahandusministeeriumi ja riigikogu, et liialt kõrge aktsiisi kehtestamise tulemusena elavneb must turg. Sellest hoiatusest hoolimata otsustas riik alates 2018. aasta märtsist kehtestada e-sigareti vedelikule aktsiisi suurusega 200 eurot/liiter. Tulemuseks oli aktiivsem must turg, suurem isesegajate hulk ja piirikaubandus.

Seotud lood

Arvamused
  • 26.11.19, 16:50
Tanel Kiik: ka e-sigaret kahjustab tervist, seda ei saa propageerida
Eesti peaks igakülgselt keskenduma suitsetajate arvu jätkuvale vähendamisele, mitte otsima alternatiivseid samuti tervist kahjustavaid tubakatooteid, põhjendab sotsiaalminister Tanel Kiik (Keskerakond) e-sigareti vedelike maitsete keeldu Eestis.
Uudised
  • 25.11.19, 09:17
Lobitöö tulemusena hakkab riigikogu kaaluma e-sigarettide aktsiisi langetamist
ERRile teadaolevalt kaalub riigikogu nikotiini vabadele e-sigareti vedelikele täielikku aktsiisivabastust ja nikotiiniga vedelikele kahekordset aktsiisi langetust praeguselt 20 sendilt milligrammi kohta.
Arvamused
  • 25.11.19, 14:11
Tarmo Kruusimäe: e-sigarettide turg tuleb korda teha
Selleks, et vähendada musta turgu, tuleb e-sigareti vedeliku aktsiisimäära vähendada ja muuta e-vedelike maitsete regulatsiooni aktsiisi- ja tubakaseaduses, kirjutab riigikogu liige Tarmo Kruusimäe (Isamaa).
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 11:00
Hea veebileht peab looma emotsiooni
Emotsionaalne turundus ei tähenda ainult reklaame, rääkis disainiagentuur Hable juht Otto Jaansoo. Tema sõnul ka koduleht peab tekitama tundeid - esimeste sekundite kogemus ja emotsioon on väga tähtis.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele