Euroopa autoturgu veab selgelt üles elektri- ja hübriidautode müük, samas kui sisepõlemismootoriga autode osakaal langeb. Eestis uute autode müük langeb.

- Uute autode müük on Eestis langenud mitu kuud järjest.
- Foto: Andras Kralla
Euroopa Liidu uute sõiduautode turg püsib mõõdukas kasvutrendis: mais müüdi liikmesriikides 926 682 uut autot ehk 1,6% enam kui aasta varem. Samas on viie kuu kokkuvõttes turg siiski veel miinuses – jaanuarist maini on registreeritud veidi üle 4,56 miljoni auto, mis on 0,6% vähem kui 2024. aasta samal perioodil.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Fossiilkütuste osakaal on transpordis kasvanud
Fossiilkütuste osakaal on transpordisektoris hoopis kasvanud, heitkogustega kauplemise süsteemi ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld. Kui palju kõik lõpuks maksma läheb, ei tea täna keegi.
Inimesed ostavad üha rohkem hübriid- ja elektriautosid, kuid puudulik taristu seab piirangud. Eesti niigi vana autopark vajaks aga värskendust.
Energeetika edeneb, transport seisab
Heite vähenemine oli kõige suurem energeetikas, murekohaks on transpordisektori jätkuvalt kõrge heide. Metsanduses sidumine väheneb, aga kiiret lahendust pole.
Euroopa Liit liigub kliimaneutraalsuse poole, kuid transpordisektori kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamine on endiselt pigem aeglane. Eile avaldatud EEA (European Environment Agency) aruande kohaselt raskendab transpordisektori üleminekut jätkusuutlikkusele suurenev transpordinõudlus ja nii inimeste kui ka kaupade veoks kasutatavate säästvate transpordiliikide aeglane kasv.
Öeldakse, et head rehvid on nagu head kingad, mis hoiavad sind õigel teel. Kui ettevõttel on aga kümneid või sadu autosid, muutub lihtne tõde suureks väljakutseks. Just selleks, et muuta autoparkide rehvimajandus mugavaks ja läbipaistvaks, avas Rehvid24 tänavu septembris Tallinnas Mustamäel Baltikumi suurima ja kaasaegseima täisteenust pakkuva rehviteeninduskeskuse.