Tallinna lennujaama reisijate arv kasvas 2024. aastal 18 protsenti, kokku läbis õhuväravat 3,5 miljonit reisijat.

- Tallinna lennujaama läbis mullu pea 3,5 miljonit reisijat, regionaalsed lennujaamad teenindasid kokku alla 100 000 reisija.
- Foto: Liis Treimann
Kõige suurema turuosaga lennufirmad olid airBaltic (26,6%), Ryanair (18%), Lufthansa (10,2%) ja Finnair (8,7%). Aasta jooksul toimus Tallinna lennujaamas 42 403 lendu, mis teeb keskmiselt 116 õhkutõusu ja maandumist päevas ning aastaseks kasvuks 11%, teatas ettevõte.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täiendatud olulise infoga Eesti liinide osas
Läti lennufirma Air Baltic tühistab sel aastal 19 liini ja vähendab lendude sagedust 21 liinil, viidates mootorite hooldaja saamatusele.
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.
Tallinna lennujaam kehtestab julgestustasu ja tõstab erivajadustega reisijate pileti hinda ‒ mõlemad hakkavad kajastuma lennupileti hinnas.
Tallinna lennujaam jäi eelmisel aastal väga napilt ilma kuulsast Suurbritannia lennufirmast British Airways, kuid püssi põõsasse ei visata.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.