• 17.08.24, 11:00

Auto|Piloot. Suzuki Swift on väike auto suure piiks!-hädaga

Suzuki väikeauto pole kaugeltki puudusteta, ent pakub lahedat sõiduelamust. Seda aga üksnes juhul, kui enne liikuma hakkamist vaeva näha.
Kreemjat värvi ja helehallide velgedega Suzuki Swift mõjub esteetiliselt nagu sõõm värsket õhku – ometi vahelduseks üks auto, mis ei püüa “gängster” välja näha!
  • Kreemjat värvi ja helehallide velgedega Suzuki Swift mõjub esteetiliselt nagu sõõm värsket õhku – ometi vahelduseks üks auto, mis ei püüa “gängster” välja näha!
  • Foto: Karl-Eduard Salumäe
Suzuki Swifti on raske inimestele selgitada. Väike on see niikuinii, mis tekitab suurepoolse auto usku eestlastes kohe võõristust. Ent Swift näikse ka tugevalt kinnistavat arusaama, et väikeauto mõjub puruodavalt ja -õnnetult.
Autokaugedki vaatavad kõledast plastist ning uue mudeli kohta vägagi vanamoelist sõitjateruumi ja kirtsutavad nina. Teadlikumad uurivad tehnilisi andmeid ja kulmud kerkivad pealaele.
Vabalthingav kolmesilindriline mootor. 61 kW (83 hj) ja 112 Nm. Ning seda mitte hind-alates-versioonil, mida päriselus pea keegi ei osta – ühtegi teist jõuallikat ei pakutagi! Kusjuures seesama ilma turbota kolmesilindriline pole iidamast-aadamast toodetud mootor, vaid uhiuus.
Mis värk selle autoga veel on? Kas niisuguse ostmiseks leidub üldse mõni põhjus?
Etteruttavalt: jah. Aga leidub ka üks kohutavalt tüütu häda.
Daciast järgmine aste
Swift on veider, sest Suzuki polegi tüüpiline autotootja. „See Jaapani tsiklifirma, mis teeb ka autosid ja ei ole Honda“ toitub peamiselt India turust ning ehkki Euroopasse mõeldud eksemplarid valmivad teatavasti Ungaris ja on kvaliteetsemalt tehtud, ei ole Suzukid kunagi viimistluse ega moodsaima tehnoloogiaga hiilanud.

Seotud lood

Uudised
  • 27.07.24, 09:00
Auto|Piloot. Neljas Superb – hea auto, ehkki “vau!” jääb puudu
Uus Škoda Superb teeb kõike seda, mida Superbid muistegi.
Uudised
  • 07.07.24, 11:15
Auto|Piloot. Uutmoodi Volkswagen Amarok – jõukam keskklass, rõõmusta?
Volkswageni pikap on nüüd tegelikult Ford. Nii heas kui halvas.
Uudised
  • 28.04.24, 13:30
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Suur lugu
  • 01.03.24, 06:00
Elu pärast surmahoopi. Ameerika esipikap kohtub Eesti oma Route 66ga
Mis elu käib vana Tallinna–Tartu tee ääres?
Aastakümneid USA turgu valitsenud Ford F-150 pani ametlikult Eestis rattad maha. Kui hea see siis on? Tiir tähenduslikul teel annab vastuse.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 15:51
Ärikinnisvara kestlikkuse standardid liiguvad uuele tasemele
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele