Tallinkiga kõrvuti Läänemerel sõitev Viking Line seisab silmitsi miljonitesse ulatuvate nõuetega merespaalt, Helsingi linnalt ja kindlustusfirmalt, põhjuseks 2022. aasta juhtum, kui laev Gabriella rammis spaad.
Läänemerel Tallinkinga konkureeriva Viking Line’i laev Gabriella mahutab 2500 reisijat, 2022. aasta intsidendi ajal oli kruiisireisijaid laevas 204.
Foto: Reuters/Scanpix
Viking Line’i laev Gabriella kaotas juhitavuse ja rammis 2022. aasta 12. jaanuaril merespaa Allas Sea Pooli kõrval kaid. Inimesed vigastada ei saanud, aga kai ja spaaehitis said kahjustada.
See, kui Tallinki konkurendi Viking Line’i laev Helsingi sadamast väljudes vastu kaid põrkas, tekitas kahju Allas Sea Pooli spaale, nii et see jääb praegu suletuks, kirjutab Helsingin Sanomat.
Viimaste aastate jooksul on kinnisvarasektori rahvusvahelised kestlikkuse standardid teinud läbi suure uuenduskuuri. Euroopa rohepöörde eesmärgid, uued kliimapoliitikad ja investorite kasvavad ootused on viinud selleni, et nii LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) kui ka BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology) on tulnud välja uute versioonidega – mõlemad oluliselt ambitsioonikamad kui nende eelkäijad. Eesmärgiks ei ole pelgalt rangemad nõuded, vaid tulevikukindlate ja väiksema keskkonnamõjuga hoonete loomine, mis vastavad juba täna homsete regulatsioonide ja turu ootustele.