Toomas Kiho: Tartus kipub liiklus majandust takistama
Suure osa teenuste kolimine Tartu äärelinna on haavanud kesklinna, kirjutab ajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
“Mõtlematud tänavate ühesuunaliseks muutmised ei too tegelikult kaasa mitte paremat liikluskorraldust, vaid hoopis pikemaid distantse, mida sõidukid peavad läbima ümber kvartalite sõites, et sihtpunkti jõuda,” märgib tartlane Toomas Kiho.
Foto: Erik Prozes
Tartu linna arengu jaoks on kõige silmatorkavam majandusküsimus ikkagi logistika ehk liiklus. Kuigi see pole esmapilgul ehk majanduslikult relevantne, on ta seda ometi.
Pärnu peaks märksa enam tegema koostööd kutse- ja kõrgkoolidega, mitte ainult üldharidusega, et tagada ettevõtetele vajalikud spetsialistid, kirjutab Tartu Ülikooli Pärnu kolledži direktor Garri Raagmaa vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tartu olulisim probleem on viletsad, aja nõuetele mitte vastavad ühendused, kirjutab rahvastikuteadlane Ene-Margit Tiit vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Ma ootan, et Tallinna linnaisad otsiksid lahendusi, mis muudaksid ühistranspordiga tööle jõudmise mugavamaks ning aitaks piirata autode kasutamist, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Enne, kui hakata kohalike valimiste eel lubama uusi jalgrattateid või tänavavalgustust, tuleks suuremaid linnu ümbritsevates omavalitsustes teha selge plaan, kuidas saada järgmise nelja aastaga oma valda vähemalt kolm uut targa tööstuse tehast, kirjutab Eesti masinatööstuse liidu tegevjuht Andri Haran vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Scandagra Eesti AS tegevjuhi Eigo Siimu sõnul on põllumajandusvaldkonna süda koostöö ja vastastikune usaldus. Pärast esimest kümmet kuud ametis tõdeb ta, et sektor on küll keerulises seisus, kuid just nüüd on kõige olulisem seista põllumehe kõrval ja aidata tal raskused üle elada.