Ekspert: suuruselt kolmas “majandus” varitseb ettevõtete kirjavahetust
Küberkuritegevus on hiiglaslik äri, millesse kurjategijad panustavad ohtralt aega ja energiat. Ettevõtete e-kirjavahetus peab olema selleks valmis, kirjutab riigi infosüsteemide ameti (RIA) küberturvalisuse analüütik Helena Jürgenson.
“E-kirjavahetuse usaldusväärsuse ja turvalisuse tagamiseks on olemas tõhusad meetodid, mille rakendamine ei nõua märkimisväärseid investeeringuid,” kirjutab RIA küberturvalisuse analüütik Helena Jürgenson.
Foto: PantherMedia/Scanpix
E-kirjad on endiselt üks levinumaid ja usaldusväärsemaid kommunikatsioonikanaleid, kuid paraku on need ka küberkurjategijatele hea sihtmärk. Kahjuks paljud ettevõtted seda riski endale ei teadvusta. Tihti arvatakse, et tegemist on kõrvalise IT-tehnilise küsimusega, mitte ärikriitilise probleemiga. Samal ajal ei nõua korraliku kaitse rakendamine suuri investeeringuid ega vaeva.
Kuigi petta saamist ei taha tunnistada keegi ning konkurenti toetada soovitakse veel vähem, siis kaubandussektoris ilma selleta pettusi ja küberkuritegevust ennetada ei õnnestu, kirjutab finantstehnoloogiaettevõtte Adyen Balti- ja Põhjamaade tegevdirektor Tobias Lindh.
Küberkuritegevuse ohvriteks langesid augustis transpordiamet, Järvamaa kutsehariduskeskus ning üks Lõuna-Eesti ettevõte, selgub riigi infosüsteemi ameti (RIA) kuuülevaatest.
Uuringud näitavad, et küberkuritegevus on suuremaks ohuks just väikeettevõtetele. Küberturvalisuse tõstmiseks tuleb muuta ettevõtjate mõttelaadi, kirjutab Tiia Sõmer arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Öeldakse, et head rehvid on nagu head kingad, mis hoiavad sind õigel teel. Kui ettevõttel on aga kümneid või sadu autosid, muutub lihtne tõde suureks väljakutseks. Just selleks, et muuta autoparkide rehvimajandus mugavaks ja läbipaistvaks, avas Rehvid24 tänavu septembris Tallinnas Mustamäel Baltikumi suurima ja kaasaegseima täisteenust pakkuva rehviteeninduskeskuse.