• 17.03.25, 16:00

Artur Praun: pidevalt täistuuridel töötaja on kui tiksuv pomm

Toksilist produktiivsust ja soovi üliinimlikult pingutada tuleb ette paljudes organisatsioonides, ent hea juht teab, et see on nii töötajatele kui ka tööandjale kahjulik kultuur, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
“Lastes kellelgi n-ö üle panna, sillutatakse teed olukorrani, kus jäädakse ühel hetkel ilma kogu töövõimekusest, mida inimene pakkuda oleks saanud, selle asemel et õigel hetkel veidi pidurit vajutada ja kaotada sellest vaid osa,” hoiatab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
  • “Lastes kellelgi n-ö üle panna, sillutatakse teed olukorrani, kus jäädakse ühel hetkel ilma kogu töövõimekusest, mida inimene pakkuda oleks saanud, selle asemel et õigel hetkel veidi pidurit vajutada ja kaotada sellest vaid osa,” hoiatab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
  • Foto: Jake Farra
Pole juhti, kellele ei meeldiks, kui nende töötajad pingutavad. Kuid pingutamisel ja ülepingutamisel on oluline vahe. Inimene, kes töötab igal hetkel 110% võimsusega ega suuda end isegi nädalavahetustel tööst eemale rebida või puhkusele minna, on kui tiksuv pomm, mis varem või hiljem plahvatab.

Seotud lood

Arvamused
  • 14.02.25, 15:45
Marika Raiski: tänapäeva juhtimise reaalsus – üheksa korda mõõtmiseks pole aega
Muutlik maailm nõuab juhtidelt eksperimenteerimise ja eksimise tunnistamise julgust, kirjutab Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski.
Arvamused
  • 11.03.25, 16:30
Jaanika Altraja: seome lühema töönädala riigikaitsega
Elanikkonnakaitse esmaspäev oleks võti turvalisema, õnnelikuma ja jätkusuutlikuma Eesti poole, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Uudised
  • 04.02.25, 06:00
Juhid mudivad töötajaid tagasi kontorisse. “Kodus diivani peal ei juhtu mitte midagi.”
Ettevõtete juhid mudivad töötajaid veidi rohkem kontoritesse tagasi, aga mitte ka nii palju, et kõiki seal oma laud ootaks.
Arvamused
  • 21.01.25, 10:15
Kristina Judina: ka juhtimine on teenus
Uut toodet testitakse juba väga varajases faasis küsimusega, kas kliendid oleksid nõus selle eest raha välja käima. Samamoodi võiksid juhid iseendalt pärida, kas töötajad maksaksid tema juhtimisteenuse eest või küsiksid hinnas alla, sest kvaliteet on kasin, kirjutab Elisa teeninduse valdkonna juht Kristina Judina.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.25, 12:22
Vastutus ei ole nullsumma: regulaatorid peavad looma stabiilsed ja selged raamid
Kestlik elustiil ei ole juhuslike väikeste valikute jada, vaid otsus – ja oma olemuselt maatriks. See on kui tihe võrgustik, kus iga lüli – üksikisik, ettevõte või riiklik regulaator – toetab teisi ja kujundab ühist tulevikku. Kui üks lüli jääb passiivseks, nõrgeneb kogu süsteem. Kui aga kõik liiguvad samas suunas, tekib ring, mis hoiab muutuse elus ja edasi viivana.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele